duminică, 20 ianuarie 2008

De prin carti...

"Pentru ca eu sint cea dintii si cea de pe urma
Eu sint cea venerata si cea dispretuita
Eu sint prostituata si sfinta
Eu sint sotia si fecioara
Eu sint mama si fiica
Eu sint bratele mamei mele
Eu sint cea stearpa si numerosi sint copiii mei
Eu sint cea casatorita si fata batrana
Eu sint cea care aduce pe lume si cea care nicicind n-a zamislit
Eu sint alinarea durerilor nasterii
Eu sint sotia si sotul
Eu am fost barbatul care m-a crescut
Eu sint mama tatalui meu
Sint sora sotului meu
Si el e copilul meu respins
Poarta-mi totdeauna respect
Pentru ca eu sint cea scandaloasa si cea magnifica"


(Imn catre Isis, sec. III-IV - Manuscrisele de la Nag Hammadi)


"Cand sed la usa unei taverne.
eu, Ishtar, zeita,
sint prostituata, mama, sotie, divinitate,
Sint ceea ce se cheama Viata,
desi voi o numiti Moartea.
Sint ceea ce se numeste Legea,
desi voi o numiti Cea de la Margine.
Eu sint cea pe care voi o cautati
si cea pe care o si gasiserati.
Eu sint ceea ce voi ati risipit
si-acum imi adunati frinturile."


(zeitei Ishtar, prostituata sacra)


Niciun comentariu: